Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Amerikai palacsinta - mindenmentes verzióban

2019. 03. 15. 14:38:20
Amerikai palacsinta - mindenmentes verzióban

 

A hétvégékben az egyik legjobb dolog, amikor együtt tud reggelizni a család, nyugodtan, kényelmesen, senki nem rohan sehova. Ezt, a már önmagában és idilli képet még tovább fokozhatjuk, ha olyan étel kerül az asztalra, ami egészséges, és kompromisszum nélkül fogyaszthatja mindenki. Ilyen receptet hoztunk most, hiszen ez az amerikai palacsinta gluténmentes liszttel, tej- és tojás nélkül, kristálycukor helyett természetes cukorpótlóval készült. Ráadásul ezek a tökéletes, mindenmentes amerikai palacsinták puhák, pufik és légiesek, pont mint hagyományos társaik. Emellett mindenki az ízlésének megfelelően variálhatja tovább. 

Hozzávalók kb. 8-10 db kisebb méretű palacsintához

  •  100 g kölesliszt
  •  70 g rizsliszt
  •  15 g tápióka keményítő
  •  70 g xilit (vagy egyéb édesítőszer)
  •  1 evőkanál chia mag töret  (chia magból otthon is elkészíthető darálóban)
  •  1 kiskanál sütőpor
  •  250 ml növényi tej (pl. mandulatej)
  •  1 db banán
  •  1 evőkanál citromlé
  •  1-2 evőkanál étolaj, vagy kókuszszír a sütéshez

Mindenmentes amerikai palacsinta

Elkészítés

1. A száraz összetevőket, a liszteket, a keményítőt, a chia töretet, a xilitet és a sütőport keverjük össze egy nagyobb tálban.

2. A nedves összetevőket, a növényi tejet, a citromlevet öntsük egy turmixgépbe, adjuk hozzá a banánt és turmixoljuk homogén állagúvá. Keverjük össze egy fakanál vagy spatula segítésével a száraz összetevőkkel és hagyjuk állni a masszát 5-10 percig.

3. Palacsintasütőben hevítsünk egy kevés olajat, majd adagoljuk a tésztát kis halmokban a serpenyőre. 1-2 perc alatt süssük aranybarnára mindkét oldalát. A palacsintákat akkor érdemes megfordítani, amikor már a széleken látjuk, hogy kezdenek pirulni, a tésztában pedig kis buborékok szabadulnak fel. Óvatosan fordítsuk  meg, érdemes kisebb méretű palacsintákat sütni, hogy könnyebben tudjunk vele bánni. Kb. 1/3 merőkanálnyi tészta mennyiséggel kapunk könnyen kezelhető, mégis csinos kis palacsintákat.

TIPP: Az amerikai palacsintákat akár külön-külön, mindenki saját ízlésére ízesítheti, ha sütés közben a még nyers felére különböző feltéteket szórunk. Ezek lehetnek csokidarabok, aszalt gyümölcsök, zabpehely, kókuszreszelék, különböző magvak,  gyümölcsök. Ilyenkor érdemes sokkal tovább sütni az első oldalát, hogy a feltétekkel teleszórt oldal minél rövidebb idő alatt átsüljön, a feltétek így nem égnek meg a serpenyőben.